Stå upp för sig själv.

Publicerat: 2013-02-17 / 20:26:00 | Kategori: Allmänt
Jag blir så less,när man kommit till en viss ålder och bestämt sig för att inte ta skit mera,eller närmare att stå upp för sig själv och ens egen person så kommer det en jvl massa tillfällen att göra det. Det är väl io för sig bra men...... jag förstår inte att en del människor inte verkar fatta det som jag tycker är självklart: Att i mitt hem bestämmer jag Att min tid är min tid Har man som jag nästan alltid satt sig själv sist eller åtminstone inte som nr 1 så verkar folk tro att det är bara att kräva o kräva.... Man har inte rätt att göra saker för sig själv,när man själv vill utan att be om lov eller om andra oxå ska med... Att dom har rätt att rasera i MITT hem för något jag sagt som INTE passar, och sedan få belöningar för detta....och det i MITT hem ,där JAG bestämmer. Dessa personer är ofta dessa som själv säger NEJ ofta, eller jag orkar/kan/vill inte.... Ju mer man ger av sig själv och tänker på andra och finns till hans,så dsto mer kräver vissa.... Varför är det så??? Jag blir både ledsen och arg. Säger jag ifrån så blir jag ifrågasatt,det blir inte dom som är tystare och inte säger vad dom menar,men kanske är duktigare att utstråla att dom är upptagna eller nåt....vet inte vad fn det beror på. Jag är sjukskriven och ska ofta bli ifråga satt vad det är för fel på mig.... Syns det inte så är det alltid någon som mår sämre eller som tycker en jävla massa om hur jag mår. Jag har inte lust att pracka på folk hur jag mår hela tiden,gör man det så klagar man ju.... Jag har ont över allt o blir liggande ofta,har väldigt lite ork som jag måste ransonera till det som för tillfället är viktigast ,och det borde jag ju själv få avgöra vad det är. När kvällen/em kommer så är energin slut och det verkar inte alla fatta. Man försöker sminka sig o se ut som om man lever o det verkar ge bakslag,att man ser friskare ut än man är. Dom som alltid satt sig själv först och inte har måsta finnas för andra verkar gärna utnyttja att man har stort hjärta,tänker man för en gångs skull på sig själv först så ska du ge dig fan på att man får höra det och blr ifrågasatt....varför då? Men jag vet nu mitt eget värde och att jag har samma rätt att säga ifrån o tänka mer på mig själv och passar det inte alla som varit vana att utnyttja eller omedvetet ta en för givet så PISS OFF.... Väx upp och börja tänka på andras känslor lite mera... Nog om detta GOD KVÄLL =)
Lite vackra bilder som gör mig glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!