Folk och fä.

Publicerat: 2013-08-21 / 00:00:05 | Kategori: Allmänt
Man lär å länge man lever och nog är det sant... Då jag är en människa som nästan aldrig ljuger,vill andra väl, tänker på andra för mycket och sätter mig själv i andra hand,inte vill andra ont,inte HATAR, och bara önskar att ha samma rättighet som andra att bestämma i mitt eget liv, så blir jag både arg,ledsen o bedrövad. Har efter jag gift om mig trättat så mycket konstigt och manipulativt folk,som gärna går över likk för att få sin vilja igenom. Anväder barnen för att få som dom vill, sedan när barnen säger emot så är det #jag är din förälder o jag bestämmer" när det INTE gagnar dom. Har helt plötsligt ett gäng narcissister som gör allt för att sära på mig och Andre,ska tillrättavis, bestämma om våra liv, pengar, barnuppfostran mm Och det mest otroliga är att de är dessa som säger " här bestämmer vi,du har inget med vårat liv att göra" och trots detta så envisas dom att diktera hur vi ska göra i VÅRAT hem o liv!!!
Dessutom så har jag fått se på nära håll hur trångsynt kristna är, det dom är så rädda för- djävulen....är det dom själv sysslar med. Ljuger,manipulerar, är riktigt känsokalla.....har aldrig varit med om dess like. Jag har INGET behov att bestämma över andrs liv, MEN ska det vara så mycket begärt att få bestämma om mitt o Andres! När människor beskyller mig för att rå för både ena o det andra och BLÅ ljuger, vad gör man.... När folk slår sönder vackra antika glassamlingar i MITT hem o det heter "jag stod upp för mig själv" och sedan får medhåll av alla narcissister o kristan o ska ha en ursäkt av mig......o att jag ska förlåta. Men jag är totalt liv egen......
Är man för hjälpsam o snäll så sniffar dessa människor upp det o utnyttjar en till max, OCH ju mer man ger ju JÄVLIGARE blir dom,anser att alla andra ska tillfredställa varje nyck dom har,det är deras rätt, men själv så ska man inte synas,höras eller ens bestämma i sitt eget liv, ... Nä jag har fått nog förlänge sedan, säger som en av dessa personer....när någon är taskig så tar jag itu med dom och står,upp för mig själv o det är precis detta jag nu ska göra. Inte lita på något som sägs,och ju lenare någon är i rösten ju falskare är dom och man kan vara säker på att dom är ute efter nåt och när man gett dom det så kan man fara och flyga, eller så får man ett slag i skallen o det krävs mer. Nä ska tänka mer på mig själv o mitt liv med Andre. Och den som inte visar mig normal respekt har jag inget till övers för,mitt liv, mina beslut! Hoppas ni andra har sluppit hamna i klorna på narcissister o får uppleva normala relationer,med upp och ner gångar men där man kan prata o kompromissa,ge o ta.... det är bara det jag önskar.

Kommentarer
Britta | 2013-08-23 / 19:50:05 |

Bra skrivet! "själviskhet är inte att leva som man själv vill utan att tvinga någon att leva som man själv vill" Kram bästa Annelie !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!